CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 8, 2012

Permata Hati Kami



Alhamdulillah, Aliff sekarang dah 5 bulan lebih.
Tak terasa pulak. Rasa macam baru semalam aku menahan sakit perut nak beranak.
Aliff tak menyusu badan  :(
Dalam pantang je dia dapat merasa susu badan, itupun sikit sangat.
Sehari dalam 2 @ 3oz je. 
Sebab dia tak boleh nak direct BF. So aku pam.
Dengan pengetahuan yang sangat cetek dalam BF, aku hanya pam bila Miss T dah rasa bengkak.
Sampai sekarang aku masih lagi rasa ralat sebab tak dapat direct BF anak aku...
T__T




Masa ni on the way nak pergi kenduri.
Mata sangat mengantuk tu. Tapi ditahan nya... Ntah lah, tak tau kenapa budak suka tahan mata bila mengantuk..
Sekarang ni Alhamdulillah, senang sikit bila bawak Aliff keluar.
Dia tak meragam sangat. Melainkan dia dah betul2 mengantuk.
Hahaha itu memang takde ampun punya menangis.
Masa awal2 lepas habis pantang dulu, Aliff tak berapa suka nak keluar.
Maybe dia tak biasa dengan environment yang ramai orang kot.
Ye lah masa pantang dok dalam rumah je kan.
Dah tu rumah mak aku bukan ramai orang pun. Budak kecik langsung takde.
So dia dah biasa dengan keadaan yang sunyi...
Bila bawak dia keluar, wah dia punya meragam.... MasyaAllah, berpeluh2 jugak aku dibuatnya.
Pernah sekali kitorang p makan kat Secret Recipe. Masa tu dia baru 2 bulan.
Padahal dalam Secret Recipe tu ada banyak baby masa tu.
Semua lebih kurang baya dia.
(aku tgk babies tu semua dok pakai booties & mittens lg. tu aku rasa diorang pun baya2 Aliff)
Babies lain relax je tidur dalam stroller. Or senyap je didukung oleh maknya.
Aliff? nan ado!
Masa tu time tidur dia. 
Dia punya mengamuk sebab nak tidur, sampai semua staff Secret Recipe berhenti buat kerja pandang meja kami...
Huhuhu itulah hero aku...
Tapi sekarang, Alhamdulillah...
Bawak berjalan, dia suka.
Buntang mata dia pandang kiri kanan.
Bila masuk keta nak balik, dia mula dah lentik2 badan dia..
Tak puas jalan2...




Inilah permata hati perahan jantung kami.
Mama & Papa sayang Aliff sepenuh nyawa tau.
Semoga Aliff sentiasa diberkati & dirahmati Allah.
Semoga Aliff membesar dengan sihat, cergas & cerdas.
Jadi anak yang soleh ye..
Yang berbakti pada agama, keluarga & bangsa.

Oh, hari ni kami nak ke Johor.
Untuk attend wedding invitation & cuti2 sekali.

Till we meet again on the next post.
Stay beautiful, people!
Yes you are all BEAUTIFUL!



No comments:

Post a Comment