CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 24, 2012

Lesson learned!

Sebelum ni ada lanyard Roxy.
Gantung pas office, kad LRT and kunci laci and kunci petty cash.
Masa cuti bersalin, petty cash hand over temporarily kat sorang colleague.
So kunci laci & kunci petty cash box pada dia.
Ntah maca mana, satu hari masa masuk office lepas cuti bersalin, tiba2 tak jumpa lanyard Roxy yang ada pas office & kad LRT.
Nasib baik kunci laci & kunci petty cash box masih lagi pada colleague yang aku hand over untuk pegang petty cash masa aku cuti bersalin tu.
Dan nasib baik jugak dia belum lagi hand over balik kat aku.

Dah ganti pas office baru.
Kad LRT pun dah beli yang baru.
Lanyard tak beli baru, amik En Suami punya.
Tapi lanyard tu besar dan warna merah terang.
Walaupun aku suka merah, tapi aku segan nak gantung lanyard tu kat leher sebab dari jauh dah boleh nampak keterangan warna merah itu.
So aku suka pegang and hayun lanyard bila berjalan pegi makan or pegi ke department lain.
Kalau naik LRT hanya keluarkan dari beg masa nak masuk kaunter tu.
Dalam LRT masuk beg balik.
Keluar LRT, keluarkan lanyard, touch kat kaunter pas tu, then masuk balik lanyard dalam beg.
Bila pegi toilet, aku akan sangkut kat hook yang selalu ada kat pintu toilet tu.

Nak dijadikan cerita, satu hari aku pergi toilet.
Gantung lanyard yang ada pas office, kad LRT, kunci laci & kunci petty cash box (masa ni tugas memegang petty cash office sudahpun di hand over kembali pada aku) kat hook pintu toilet tu.
Oh lupa nak inform, ini adalah tandas cangkung.
Selesai urusan, aku pun seperti biasa tarik flush dan ambik lanyard yang tersangkut kat hook pintu toilet tu.
Ntah macam mana hari tu tiba2 lak lanyard tu boleh terlepas dari tangan aku dan cantik je jatuh ke dalam mangkuk tandas cangkung.
Dah la masa tu air flush tu tengah mencurah dengan laju nye, lanyard tu pun sekali hanyut dibawa arus flush tu.
Hamek kau! Pas office & kad LRT yang aku baru top up pulak tu hanyut sekali dengan lanyard tu.
Yang tu aku okay lagi.
Kunci laci & kunci petty cash box tu pun dibawa arus jugak!
Dan terus masuk dalam lubang, lenyap ditelan air.
aku terkaku. terbeliak bijik mata.
terkejut!
Macam mana boleh jatuh pulak?!?!

Hmmmm tu lah kan... lanyard tu dibuat untuk digantung kat leher.
bukannya untuk dihayun kat tangan!
Aku insaf wei!
Sekarang dah beli lanyard baru.
Dan dengan setianya tersangkut kat leher.
Tak mau dah hayun2 kat tangan.
Tak mau dah sangkut kat hook pintu toilet.
Huhuhu mak insaf dek ooii~~

No comments:

Post a Comment