CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, June 14, 2012

Antara anak dan karier

Pernah aku dan officemate berborak. 
Masa tu aku belum ada anak lagi.
Officemate aku tu anak dah 3. 

Officemate :: tension aku kerja beb..
Aku :: nama pun kerja beb.. kenapa kau tak nak berhenti je? dok rumah jaga anak. laki kau mampu apa..
Officemate :: ish tak boleh beb.. aku sayang EPF aku..

hmmm...
susah jugak sebenarnya nak buat keputusan tu kan..
sejak ada anak ni, dah beberapa kali jugak En Suami sebut pasal aku bekerja..
dia takde lah suruh aku berhenti sekarang.
mungkin dalam masa 2 atau 3 tahun lagi.

pendapat aku kalau disuruh berhenti kerja?
aku nak!
sebab bagi aku, anak perlukan bimbingan ibu dan ayah setiap masa.
lebih2 lagi waktu mereka sedang membesar.
mungkin akan rasa berat sikit bab financial, tapi rezeki tu ada di mana2 kan...
masa awal2, pasti rasa susah sikit sebab dah biasa ada duit sendiri.
kalau berhenti kerja, harapkan duit suami je.

tapi takpe, menjaga dan membesarkan anak pun satu pekerjaan jugak.
chey.. menulis macam nak kena buat keputusan sekarang je..

kalau korang? 
sanggup tak untuk berhenti kerja demi anak2?



No comments:

Post a Comment