CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 25, 2012

Mak yang teruk!

I was blog hopping, then came to a famous blog.
She was writing about her preparation in giving her 6-month-old boy solid food.

then it suddenly occured to me.
Eh anak aku pun lagi berapa minggu je lagi masuk 6 bulan.
Dan aku tak buat apa2 preparation pun!

Adalah mangkuk, sudu & garpu dia, itupun dalam hamper yang pakcik aku bagi masa aku bersalin hari tu.
Bila aku baca tentang blogger tu prepare makanan lenyek, aku terus terfikir ha ah kan... takkan nak bagi anak makan bubur je..

Kenapa aku tak buat apa2 preparation?
sebab aku nampak kat supermarket banyak nestum untuk baby. macam2 flavor.
dah tu banyak pulak makanan baby yang dalam jar. dah siap. macam2 ada. tinggal nak bukak and ngap suap dalam mulut anak.
dan aku jugak nampak ada biskut baby..
aku pun rasa,"wah.. senangnya... nanti nak beli semua ni. senang. tak payah susah2.."

tapi bila aku baca pasal dia prepare solid food untuk anak dia, freezekan, then sejukkan...
aku rasa akulah mak yang paling teruk kat dunia...
kenapalah aku tak terfikir nak buat semua tu??????????
huhuhuhuhuhuhu~~~~~ nak nanges!!!

ok, aku tak ada pengalaman.
boleh tak terima alasan tu?

dah.
nak pergi belajar buat solid food untuk anak aku.

cian anak mama....

No comments:

Post a Comment