CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 14, 2012

Spreading love to all MOTHERS...

Masuk ofis pagi tadi, officemate tanya, "semalam g mana beb?"
Aku jawab,"tak ke mana, dok umah je.."
Officemate sambung,"eh, semalam kan Mother's Day... tak gi mana2 ke?"
Aku jawab lagi,"oh.. tak.. mak ayah aku p kenduri banyak semalam..."

Bagi aku, setiap hari adalah Hari Ibu...
Cuma masa Mother's Day ni lah kita nak raikan kaum ibu.. Betul tak?

Walaupun tanpa hidangan yang mewah dan besar, ibu tetap di hati kita.
Dari kecik hingga ke besar, tak henti2 berkorban untuk kita.
Siang malam sentiasa memikirkan pasal kita.
Untuk semua ibu2, aku ucapkan Selamat Hari Ibu.
Tak kiralah harta setinggi langit atau cuma sekangkang kera, memang tak boleh lawan kayanya kasih sayang seorang ibu...

On the other happy note, Aliff officially dah dapat fully meniarap semalam (13.05.2012)...
Sebelum ni dia hanya memusingkan badan dia (dari berbaring ke separa meniarap), tangan kiri masih lagi kat bawah badan.
Semalam, dia akhirnya berjaya melepaskan tangan kirinya dari bawah badan bila dia meniarap. Fully meniarap, dan boleh mengangkat kepala.. Yay!!

Disebabkan bulan ni En. Suami sibuk dengan urusan catering majlis perkahwinan, aku dan Aliff terpaksa dok Seremban sebab siangnya masa aku kerja tak ada orang nak jaga Aliff. So, dok Seremban supaya mak ayah aku boleh tolong jaga Aliff. Dan aku berulang-alik naik komuter setiap hari pergi kerja.

Pagi tadi, En. Suami call.
En. Suami: Mama, happy belated mother's day...
Aku: <gelak tak berhenti>
En. Suami: Sorry ma.. Papa semalam memang tak ingat langsung..
Aku: Tak ada apa lah..
En. Suami: Ye lah, mama kan dah jadi mak orang sekarang.. Selamat hari ibu ye...

Huhu~ comel!

Memandangkan tahun ni adalah tahun pertama aku sebagai seorang ibu (oh, masih lagi tak percaya sebenarnya) jadi aku tak terasa pun bila En. Suami tak wish semalam.
Sebab bagi aku, asalkan anak aku membesar dengan sihat, jadi anak yang soleh, taat pada perintah Allah, tahu menjaga maruah diri keluarga dan agama, itu adalah hadiah paling bermakna untuk aku nanti.

Jadi, jangan pernah berhenti berdoa untuk kedua orang tua kamu. Sebab mereka juga sebenarnya tidak pernah berhenti mendoakan segala yang baik untuk kamu.

Percayalah.
Aku kan dah jadi ibu... Jadi aku tau lah apa yang aku rasa terhadap anak aku...
=)

No comments:

Post a Comment