CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, May 20, 2012

Cik ke Puan?

Korang biasa tak jawab call kat office, orang tu tanya
"errr... Cik ke Puan ye?"

Aku selalu sangat.
Lebih2 lagi sejak kahwin.
Tak tahu kenapa, aku sakit hati bila orang tanya macam tu.
Kenapa kena tahu?
Bagi aku, ko panggil CIK je, confirm yang PUAN pun akan senyum gembira...
Kalau dia tak gembira, dia mesti akan bagitahu, oh saya Puan dot dot dot...

Aku sebenarnya tak kisah kalau orang panggil aku Puan..
Dah memang hakikatnya aku ni isteri orang kan.
Dah jadi mak orang dah pun.

But still...
Tak perlu tanya macam tu.
Lagi sakit hati nak jawab.
Aku rasa pasti ada antara korang yang rasa macam aku ni kan.

So, ini tips ye, kalau buat formal call to a lady,
JANGAN TANYA DIA CIK ATAU PUAN.
Sebab kalau dia tak kahwin lagi dia mesti akan sakit hati sebab bila tanya macam tu dia ingat orang ingat dia dah tua.

So please, STOP asking that question.
I know u're trying to be polite, but just stop it already okay.

ok dah.
lega.

selamat berhari minggu.
hari bermalasan.
heh heh..

No comments:

Post a Comment