CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 31, 2012

Kasihnya ayah 2

Seawal 6.30am aku dah siap.
Setiap kali berulang-alik dari Seremban ke KL, aku akan pastikan aku keluar jam 6.30am.
Pagi ni sepatutnya adik laki nak hantar ke stesen komuter sebab dia nak bawak keta balik Putrajaya.
Tapi dah 6.35am, dia masih lagi syok main air kat bilik air. heh!

Ayah yang sedang menghafaz Quran nampak aku yang duduk termangu kat depan pintu.
Ayah terus berhenti dan offer nak hantar aku ke stesen komuter.
<ok. terus rasa bersalah. sebab Ayah tengah menghafaz Quran. Tapi aku sedikit lega sebab aku tak nak terlepas komuter pukul 6.50am>

Sampai je kat stesen...

Ayah :: Ainul dah gaji ke belum?

Aku :: Belum Yah...

Ayah :: Ada duit tak ni?

Aku :: <alamak. ni yang buat sayu ni.>
Aku :: Ada Yah...

Mungkin bagi orang lain, perkara tu takde benda pun.
Tapi bagi aku, perkara tu memang sentiasa buat aku tersentuh.
Aku dah kawen. Dah ada anak sorang.
Umur pun nak masuk 30 dah.
Tapi tetap Ayah aku tanya aku ada duit atau tak...

Huhu...  T_T
Itulah ayah.
Setiap kali keluar makan sekeluarga, bila aku nak bayar, ayah akan cepat2 halang.
Kadang2 sampai aku terpaksa senyap2 pergi ke kaunter untuk bayar.
Kalau tak, memang Ayah tak akan bagi aku bayar.

Bagi Ayah, itu tanggungjawab dia.
Padahal memang dah sah lah aku ni bukan di bawah tanggungan dia lagi.

Kasihnya ayah pada anaknya, kadang2 kita yang anak ni pun tak nampak.
Okay, itu saja.
Selamat berpuasa.



No comments:

Post a Comment