CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 16, 2013

Seasons View Hotel Kuantan - TERBAIK!!!

Sebenarnya nak cerita pasal trip to Kuantan, tapi sebab tak berkesempatan ke mana-mana masa kat Kuantan, so kita buat hotel review je k...

Last minit punya plan, ayah call on Friday morning ajak gi Kuantan keesokan harinya.
Ayah kata dia survey homestay tapi semua dah fully booked.
Ayah minta aku carik hotel yang RM200 ke bawah.
hehehehehe siap letak bajet lagi.

Aku terus google - hotel in Kuantan.
The first thing yang menarik mata aku - Seasons View Hotel.
Terus klik and tadaa! sangat menarik minat aku...

Since En. Suami tak dapat join, aku booked superior family room, RM158 nett inclusive 4 breakfast (untuk aku, mak, ayah & adik + infant)

luas kan? and most importantly sangat selesa!


The reception area walaupun simple, but it was really nice.
Staff pun okay...
Tak kisah semua tu sebab bagi aku for a family room and ada breakfast for 4 person dengan harga RM158 sangat sangat sangat berbaloi!

The next day, aku turun breakfast dengan mak and ayah.
Since boss kecik tidur lagi, kami tinggalkan dia dengan Mak Su nya yang memang sedap mentido tak mau bangun breakfast.
Breakfast dia simple tapi sedap!
Menu pagi tu - nasi goreng, kueh teow goreng, telur dadar yang sangat sedap, hash brown, ayam masak merah, cake, buah, juice and coffee / tea. 
Memang simple tapi sangat puas hati!
Sorry tak ada gambar menu breakfast sebab turun breakfast pakai baju tidur je... tak bawak phone pun.. hihihihihi

buffet area at The Ritz Grill, Seasons View Hotel Kuantan

the ambience

the ambience lagi... ni masa lunch - sempena Mother's Day...
kami order ala carte.. pun sangat sedap and value for money...

Generally, memang puas hati stay kat Seasons View Kuantan ni...
Masa check in tu depa collect RM160 dari aku.. 
The next day dah lah kami check out lambat sebab tunggu boss kecik bangun, masa aku check out, depa pulangkan balik RM2 aku.. hahahahaha 

As I said earlier, tak berjalan ke mana2 pun masa kat Kuantan.
Niat di hati nak pergi East Coast Mall, tapi tak kesampaian sebab semua penat.
Lagipun memang pergi Kuantan tujuannya untuk wedding je...
The only place yang kami sempat singgah is Telok Chempedak...
Memang ramai orang. Weekend lagipun...
Tapi I've to say, happening jugak Telok Chempedak ni..
Ada KFC, McD, Old Town, and Chatime!
other than that, biasalah gerai2 jualan baju, tudung, selipar, bantal dan sebagainya...

pemandangan Telok Chempedak... walaupun ramai orang tapi angin-angin yang sepoi bahasa sangat menyamankan...

huhu maknya tak nak kena pasir, amik ler gambo dari jauh je..
Ni atok tengah melayan cucunya main bola kat pasir...

huhu adik aku memang peminat tegar Chatime. Aku sangat kagum nampak Chatime sebesar ini!

sebelum balik, kami singgah ke Masjid Negeri untuk jama' solat Zohor & Asar...

Itu je lah cerita Kuantan...
Insya Allah kalau ada kesempatan ke Kuantan lagi, boleh pergi tempat2 lain pulak...
So, kalau korang tengah carik hotel kat Kuantan, aku highly recommend Seasons View Hotel!
Selesa, bersih, and paling best murah!
huhuhu

1 comment: