CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 5, 2013

Jom kurus dengan Shaklee... yippie!!

Bila dah beranak, perkara yang paling kita risaukan adalah badan naik mendadak.
Betul tak?
Aku pun sama.
Lepas berpantang memang seronok sebab badan susut. ye lah namapun berpantang kan..
makan nasi seciput je.. huhu

Tapi lepas tu, bila anak dah masuk 12 bulan, tiba2 je badan naik macam dipam2..
Mungkin sebab dah kurang bangun tengah malam, tidur terlebih cukup, dan selera makan pun menjadik-jadik..
Mula-mula tak perasan sebab rasa badan macam biasa je...
Aku mula perasan badan aku dah naik bila satu hari pegi attend wedding ofismate, dan amik gambar dgn pengantin, umang aii~~ terperanjat aku tengok badan aku dalam gambar tu. Memang kembang betul!
Terus rasa down!



Nak ditambahkan lagi kesahihan badan aku dah naik, satu hari masa pergi pasar malam dengan En. Suami,
terserempak dengan kawan dia.
Lepas sembang2 kejap, tiba-tiba kawan En Suami tanya aku, 'eh, dah ada isi ke?'
Oh tidak!!!
Aku tak mengandung, tapi kawan En Suami ingat aku mengandung.
Memang sah lah dah GEMUK!!!

Lepas tu memang down sangat2.
Sampai tak nak makan.
Sampai kena marah dengan En Suami, dia tak suka aku tahan2 makan.
Sampai En Suami kata, dia tak pernah complain pun pasal badan aku.
Sebab di mata dia aku tetap seksi. hahahahahahahaha

Tapi kita orang pompuan ni memang paling sensitif bila orang tegur pasal badan kan..
Kalau orang cakap 'eh dah kurus lah...' syok jugak dengar...
Ni paling pantang lah orang tegur 'eh kenapa dah berisi?'..
OH SO NIGHTMARE!

So what did I do?
Aku GOOGLE segala mak nenek tentang produk untuk kuruskan badan.
Macam2 aku google. Sampai naik pening sebab banyak sangat produk.
Hinggalah satu hari ALLAH bukakan hati aku untuk baca tentang produk Shaklee.
Sebelum ni memang pernah dengar pasal Shaklee, tapi itulah, tak rasa nak amik tahu pun.
So lepas baca tentang produk Shaklee and testimoni2 customer yang dah berjaya menguruskan badan dengan produk Shaklee, aku nekad, ok aku nak cuba!

Aku terus order Lecithin & Cinch Shake perisa Vanilla.
Secara ringkasnya, Lecithin berfungsi untuk memecah dan membakar lemak2 dalam badan.
Cinch Shake pula berfungsi untuk memberikan sumber protein yang akan membantu membentuk otot badan.
Dalam masa yang sama, Cinch Shake memberikan kita rasa kenyang so kuranglah pengambilan makanan...

Haha mesti tak sabar nak tahu apa kesan lepas aku amik Lecithin & Cinch Shake ni kan..?
Sabar...
Aku baru start amik 2 produk ni pada 20 Februari 2013 dan berat aku pada masa itu adalah 65kg.
(aku ni dikategorikan sebagai kurang tinggi so 65kg adalah tidak seimbang untuk BMI badan aku).
Cuma yang aku boleh katakan buat masa ni, dalam masa 2 minggu ni, aku dah turun 2kg...
Sebab berpuas hati dengan produk Shaklee, aku terus join jadi ahli.
hehehehe

okaylah...
kita sambung next entry k...
aku tau korang mesti teruja nak tahu..

=)

JOM HIDUP SIHAT!


ps: kalau rasa tak sabar jugak, nak tahu lebih lanjut, feel free to email me at ainulfariza@yahoo.com
nak order terus pun boleh...
atau boleh whatsapp/line/viber di 0126100761



No comments:

Post a Comment