CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 3, 2012

1 gigi lai...


'Mama look! Aliff dah ada gigi... heeeee...'


Huhu sekarang aku faham perasaan mak-mak yang apa saja perkembangan anak dia, dia boleh heboh satu kampung.
Aku faham.
Bila aku dapat tahu Aliff tumbuh gigi, aku rasa happy sesangat, bangga pun ada.
Hahaha bengong tak.
Rasa nak pergi call atok nenek pakcik makcik si Aliff nak bagitau yang Aliff dah tumbuh gigi.
huhu aku memang dah jadi mak-mak...

Sikit info pasal pertumbuhan gigi bayi..
~ Kebanyakan bayi mula tumbuh gigi seawal usia 4 hingga ke 7 bulan.
~ Paling lambat pun, setahun baru tumbuh gigi.
~ Symptoms: ngences (air liur meleleh macam Aliff), gusi bengkak & sensitip, anak mungkin akan merengek sebab tak selesa, suka menggigit (guna gusi), menolak makanan (sometimes ada yang tak nak makan), tidur terganggu (mungkin sebab tak selesa la tu kot...) ---> sumber dari Babycenter.com

Kalau menurut orang2 tua kita, budak mungkin akan demam. Biasalah budak nak membesar kan...
Takpe lah, cepat atau lambat, yang penting anak2 kita membesar dengan sihat kan...

Okay lah. 
Ini post rushing.
Curik masa kat office.
hahahaha

let's spread the love everybody!
(haha tetiba!)

No comments:

Post a Comment